ericabacklund

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

"Det blir inget jobb, vi tänker lägga ner"

Av Erica - 3 juni 2011 15:44

T.N skulle flytta från Sundsvall till Härnösand där han fått jobb på säljföretaget Vendator. Men ett par timmar innan han skulle börja fick han besked att jobbet inte längre fanns.


"Det blir inget jobb, vi tänker lägga ner"
SUNDSVALL / HÄRNÖSAND

Två och en halv timme innan T.N skulle börja introduktionskursen på det nya jobbet ringde telefonen.
- Tyvärr, det blir inget, vi ska lägga ner kontoret!

För Sundsvallsbon T.N, 22 år, kom beskedet som en kalldusch. Han har gått arbetslös ganska mycket och gladdes åt att få börja jobba, två veckor tidigare hade han fått besked om en provanställning i sex månader som telefonförsäljare åt företaget Vendator i Härnösand.
Något som också passade bra eftersom hans pappa bor där.

- Jag blev glad när jag fick beskedet och hade börjat förbereda en flytt upp till Härnösand, jag hade en lägenhet på gång där. Klockan 13 i måndags skulle jag börja en två dagar lång introduktion på jobbet, men halv elva ringde telefonen. Det var då jag fick beskedet, berättar T.N

Han blev både less och arg.
- Jag tycker att det är taskigt gjort, nog borde de väl vetat det långt innan, säger han.

Mamma Lena anser att företaget betett sig riktigt illa.
- Det är helt sanslöst att man kan göra så mot en grabb. Han skulle ha fått grundlön och provision, nu får han fortsätta att leva på aktivitetsstödet på 3 600 kronor i månaden, säger hon.

Vendators vd Mats Frid beklagar det inträffade.
- Oj, det var väldigt olyckligt. Men vi är ett börsnoterat företag och då måste man vara extra noggrann med att informationen om sådana här förändringar är tydlig, korrekt och inte läcker ut i förväg. Personalen i Härnösand blev själva informerade klockan tio i måndags, strax innan han fick sitt besked alltså, säger Mats Frid.

Men om bolagets ledning och styrelse planerade att lägga ned den verksamheten i Härnösand, så borde man inte anställa ny personal bara två veckor innan beskedet.

- Nej, det kan tyckas så. Men det är ungefär så länge beslutsprocessen kring beslutet har pågått, den har varit kort. Samtidigt förstår jag hans reaktion, det är jättetråkigt att han kommit i kläm på det här viset, säger Mats Frid.

T.N säger att han nu tänker stanna kvar i Härnösand en tid och försöka hitta ett annat jobb där.
~Tommy Lindberg




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 28 augusti 2011 21:00

Vid 15:00 tiden så började våra magar att kurra så vi gick till Mc'Donalds för att äta. Efter att vi ätit klart så drog jag hem för att hinna sova innan vi skulle fixa oss för att gå till Memento.Jag och Chrizzy fixade till oss och väntade på de an...

Av Erica - 27 augusti 2011 14:00


 

Av Erica - 27 augusti 2011 06:30


Av Erica - 23 augusti 2011 12:04


Ryggradens stötdämpning Ryggradens S-form och dess växlande uppbyggnad av hårda och mjuka element gör att den är rörlig, elastisk och kan uppta elastisk energi som strävar efter att föra den tillbaka till neutralställningen. Stötdämpningen bidrar ti...

Av Erica - 19 augusti 2011 23:00


Alla fina ord du sa till mig, alla stunder vi hade tillsammans.. var dom bara en massa lögner? Om dom inte var det så vet jag inte varför du plötsligt sluta prata med mig eller varför du tog bort mig som vän. Hade jag vetat att detta skulle ske så ...

☆ About me ☆


Alla bilder på denna blogg är privata och får inte kopieras utan min tillåtelse!
~Tack på förhand!

Category

Others Blogs

Follow

Tasanee

Ovido - Quiz & Flashcards